De eerste dagen!

Bangkok

De vlucht ging allemaal goed! Ondanks de spanning nog best wel goed kunnen slapen en was blij dat op het vliegveld in Caïro alles goed was aangegeven. Daardoor kon ik snel en gemakkelijk overstappen naar het 2de vliegtuig. Met het overstappen al meteen een stel en een jongen ontmoet die ook uit Nederland komen. Super fijn, dat maakte het voor mij minder spannend en konden we samen kijken waar we heen moesten. Wanneer we in Bangkok aankwamen hebben we elkaar meteen weer opgezocht en samen de Grab taxi genomen naar een centraal punt. Ook meteen nummers uitgewisseld zodat we met elkaar konden appen.

Mijn hostel Once Again was echt super mooi en schoon, een aanrader mocht je ooit naar Bangkok willen gaan! Heb me daar even gesetteld en ben daarna meteen de deur uit gegaan. Meteen weer met z’n 4re afgesproken bij een restaurant. We hebben daar heerlijk met zn alle gegeten en ik was verrast hoe lekker het Thaise eten is. Na het eten hebben we de taxi genomen naar khao san road en een enorm leuke avond gehad!

Dag erna een klein beetje hoofdpijn maar toch weer op pad gegaan wilde nog sport schoenen halen en Daan moest nog een simkaart hebben dus zijn naar het winkelcentrum MBK gegaan en de stad verkent. Daarna weer met zn 4re heerlijk gegeten. Het was niet een uitnodigend restaurantje maar stond goed aangeschreven op internet dus waarom niet? Nogmaals weer heerlijk gegeten! Na het eten de boot gepakt naar het centrum en naar mn hostel gegaan om kennis te maken met een Thaise massage. Als je in Thailand bent moet je op zn minst een massage doen! Ik werd gemasseerd door een heel lief vrouwtje die me een pyjama gaf die ik aan moest doen. Ik had een vlecht in en na de massage was die vlecht helemaal wild. Toen ging ze op het einde super lief ook nog even opnieuw mn haren invlechten en ze kon geen Engels maar wel alleen maar lachen. Heerlijk zn mensen die van de kleine dingetjes genieten en zo te vrede zijn met wat ze hebben. Krijg nog kippenvel!

Die avond nog meer gedronken en gegeten, ofcourse.. maar aan het begin van de avond had ik nog wel even paniek. Ik had een Grab besteld en die heeft me naar China town gebracht. Maar toen ik eenmaal zat, was ik mn telefoon kwijt. Ik kreeg het helemaal warm, typisch Jaimy dit weer. Ik had mn telefoon in de taxi midden in Bangkok laten liggen. Ik meteen de eigenaar van het restaurant aangesproken en hij is gaan bellen. Er kwamen steeds meer mensen bij staan en hielpen me. Uiteindelijk had ik binnen een half uur mn telefoon gelukkig weer. Thank god, had denk ik een engeltje op mn schouder.

Die dag erna ging de wekker al om 7 uur. Bijna verslapen maar gelukkig net op tijd voor de fietstour van Ko Van Kessel. Wat was dat gaaf! Je krijgt Bangkok te zien van een hele andere kant. Van locale markten tot jungle. Van arm naar rijk wat is dat een groot verschil in Bangkok. Vooral heel veel armoede en viezigheid. Ik heb mn ogen uitgekeken.

De laatste nacht in Bangkok heb ik geslapen in een hostel bij AirPort. Dat was even wat minder na al die luxe die ik gewend was. Na 4 dagen constant met de zelfde mensen te zijn en dan weer alleen was ook even lastig! 3 dagen Bangkok was meer dan genoeg, ik vond de stad mooi maar was ook wel weer blij om naar Australië te gaan. Het is Bangkok zo massaal druk, arm en chaotisch. Op naar een nieuwe bestemming!

Sydney

In het vliegtuig zat ik met alleen maar Aziaten. Ze moesten allemaal lachen toen ik het vliegtuig instapte. Mijn plaats was naast een wat oudere man en die begon al helemaal te lachen toen ik naast hem kwam zitten. Eenmaal in Sydney was ik blij om weer westerse mensen te zien. Een hele verandering als je het vergelijkt met Bangkok. Het is in Sydney ook winter dus het was daar 20 graden en in Bangkok 35, dus had het in Sydney mega koud!

S avond met m’n roommate naar de side bar, onder het hostel, wake up gegaan. Meteen weer nieuwe mensen ontmoet waarmee ik een klik had, heb de hele tijd in Sydney met ze opgetrokken. Overdag lekker wandelen en de stad verkennen en ‘s avonds naar de side bar. Ik heb alle 3 de dagen overdag een wandeling gedaan. De stadswandeling, van bondi naar coogee en Manly Beach. Even lekker uitgewaaid met mn dikke jas aan. In Sydney heb ik besloten om meteen naar Cairns te gaan omdat het zo koud is. In Cairns is het nu ook winter maar alsnog 25-30 graden. Heb meteen een vlucht geboekt.

Cairns

Hier in Cairns is het heerlijk weer! Fijn om even weg te zijn van de stad. Ik heb ingecheckt en meteen mn spullen op mn kamer gezet. Daar kwam ik linde tegen. Ze slaapt op de zelfde kamer. We zijn meteen naar de Night Market gegaan om wat avondeten te halen. ‘S avonds naar Gilligans om het nachtleven van Cairns te ontdekken. Bij ons hostel zit (weer, ik zoek ze wel uit) een club waar elke avond feest is. Die dag er na met een lichte hoofdpijn naar de paardenrace van cairns gegaan. Van al de races was dit de finale race. Ik heb mn ogen uitgekeken, er waren vrouwen die zich helemaal hadden opgedoft. We hadden ons best gedaan om er ook op ons paas best uit te zien.. Maarjah we zijn tenslotte backpackers, dus onder een jurkje geen hakken maar All Stars.

Dag 3 zijn we naar het regenwoud gegaan om watervallen te spotten. Mn eerste echte trip en wat was het mooi! Het water was ijskoud maar sprong er elke keer meteen in! S avonds zijn we naar het salt house gegaan, een soort lounge house bar. Waar ze heerlijke goedkope drankjes hebben . Free en Discount zijn mn beste vrienden hier.

De een na laatste dag had ik het geweldige idee om ‘s ochtend uit uit een vliegtuig te springen. Ik was niet echt zenuwachtig. Ik was nummer 2 die mocht springen. Voor mij was een jongen doods bang en toen hij sprong werd ik bang! De eerste 5 seconde heb ik alleen maar mn ogen dicht gehouden en na 5 min stopte ik pas met schreeuwen. Het was een geweldige ervaring om nooit meer te vergeten!

En dan alweer de laatste dag in Cairns wat gaat dat snel! Deze dag heb ik niet stil gezeten maar ben ik gaan snorkelen en duiken bij het Great Barrier Reef. Linde had dat al gedaan dus stond er alleen voor. Ik heb een super grote schildpad gezien, wat was dat mooi. Hij zwom zo rustig en vredig. Je kon hem ook naar je toe lokken door met je vingers te bewegen. 1 op de 1000 babyschildpadden wordt ouder en groter. Dat is weinig maar dat komt omdat ze in het begin nog niet diep kunnen zwemmen. De volgens pikken dan de babyschildpadden uit het water. Het schild van de schildpad blijft ook altijd het zelfde. Het is net als een soort vingerafdruk van een mens, dat veranderd nooit. Maar niet alleen een schildpad gezien maar ook 2 baby haaien, een rog, een vis van 3 meter met super grote tanden en niet te vergeten Nemo.

Reacties

Reacties

Marieke

Wauw al heel veel leuke dingen gedaan! ? Veel plezier! ?

Willem

Mooi,veel leuke dingen gedaan en gezien.
Geniet er verder van en pas op jezelf ?

Daisy

Jaloers! ?

Monique van Raaij

Geweldig om te lezen, typisch James inderdaad! Fijn dat je het zo naar je zin hebt meis ?

Monique van Nisselroy

Hee Jaimy, mooi geschreven, wat fijn dat je zo geniet! Nog heel veel plezier verder met nieuwe herinneringen maken?

Helle

Super leuk om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan, tijd vliegt voorbij.... ?

Bas Delhij

wauw wat een super beleving voor jou jaimy veel plezier en geniet ervan ik blijf je volgen

Gerrie

Wauw wst mooi zeg om je verhalen te lezen en wst maak je nu al veel mee geniet er masr lekker van

Moederkoek ?

????????????

Enjoy moppie!

Ilse

Wauw, wat een geweldig begin van je reis!
Ga zo door?

Riet

Super jaims! Zo te lezen maak je de reis waar je van droomde! Volg je dromen en maak ze waar!
Njoy meiske! ????❤️

Maud

Erg leuk om je mooie verhalen te volgen....ik wacht op de volgende avonturen! Xxx

Sandra

Wauw wat een super mooie verhalen!

karel en martha

hoi meisje.

leuk om alles te volgen, zo te lezen is alles top en ben je ons warme kikker landje bijna vergeten het ga je goed op je lange reis. volg het pad van je dromen je zult er beslist wel komen. kijk uit naar de stip aan de horizon en je zult je geluk en dromen uit zien komen groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active